SENTAP!!! Mane perginya Nilai2x murni ENCIK...

Assalamualaikum.......
Mood....xberape nak ok...
sedey sangat2x...ase nak nanges ajer..

Kenapa la mesti macam neh jadinye...
Keje sbgai Penolong Farmasi neh memang betol2x mencabar...
Buat baik macam manapun....bile da berdepan dgn manusia...
yg xder adab etika..bila iman da campak ketepi...
Taik juga kita pada pandangan diorng neh...

erm..ape salahnya kalu bercakap tuh biar berbahasa...
Aku da abes2x lembut tadi bercakap dgn die...
Da slip ubat die da setahun yg lepas expired...
Memang la farmasi xkan bg ubat...
Sapa yg berani nak amek risiko bile nenek tua yg ade masalah semput...
setahun xcek doktor...
Kalu jadi pape..aku gak yg dipersalahkan nnti...

erm...Encik..saye tadi cakap kat encik..ubat neh xleh amek..
Sebab da setahun makcik neh xcek doktor...
Apekate encik pergi kat tempat pendaftaran...
Cakap kat diorang yg Nenek Encik nak mintak sambung Ubat...
Pesakit xdapat datang sebab da tua....

ITu aje...salah ker???
Dah ko xbawak pesakit...aku bg la cara nak dapatkan ubat...
Last2x ko pegi kat pendaftaran...ko mngumpat pasal farmasi...
pastu ko tengok pesakit ramai...
Ko pun hangin dan datang kat farmasi maki hamun aku depan semua orang...
paling berbisa sekali bile ko suh aku tanggung kalu NENEK ko mati malam nie sbb xdapat ubat???

Astagfirullah...xde iman ker cakap macam tuh???
Kalu ko cakap tadi..orang kat depan terlampau ramai...
xsempat nak tggu sbb ade keje...aku mb lembut ati and bagi jugak sedikit bekalan ubat...
Aku bukan kejam ENCIK oii...
Aku pun tau nak berlembut bila orng mintak tolong...

TAPI tak...ko malukan aku depan orang ramai...
Ko maki2x aku mcam aku xde perasaan...
ENCIK..saye neh PEREMPUAN....
memang nampak kasar...
Tapi HATI saya lembut macam tisu...
Pantang kene cuit..memang meleleh air mata...
tapi aku terpaksa tahan sebak didada...
Memandangkan aku sorang ajer yg bekerja petang neh...
dan ramai lagi pesakit didepan aku...

YA ALLAH..berikanlah aku kesabaran...
dalam mhadapi dugaan..
melayan kerenah dan gelagat manusia akhir zaman...
yg dah xde adab kesopanan dan budi bahasa...
Sesungguhnya...jauh lagi perjalananku....


P/s: Terima kaseh pade yg sudi bace luahan hatiku.....

2 comments:

Unknown said...

Kesian nye..mybe laki tu syg sgt kot dekat nenek die tu yg die emo smpai tengking2 awk :( saber erh. kerja nak tolong org mmg susah

Mama atiyyah said...

@Nur Amalina Maisarah
ye la kot....ok..sye think positif ajer...hehehee....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
COPYRIGHT BY DE'LAROSA PERFUME, AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink